Könyvajánlók gyerekszemmel

2018. október 15. 20:23 - Léna06

Írók és könyveik kicsiknek

Szerintem nagyon jó, ha egy gyerek már az előtt ismeri a könyveket, hogy megtanul olvasni. Én például már 1 éves koromban is könyveket nézegettem, órákon keresztül. Ezért ajánlok most könyveket a betűket nem ismerőknek, és az éppen olvasni tanulóknak. 

Például ott van Dániel András. Az ő sorozatai és lapozgatós kiskönyvei egyre híresebbek lesznek és rengetegszer lehet találkozni vele, főleg a Bartók Pagonyban. A Kufli-sorozat egy nagyon aranyos és vicces könyv, a főszereplői a Kuflik, ezek a se nem kiflik, se nem kukacok, akik mindig valami izgalmas kalandba keverednek. Hol új kupacot kell keresniük, hol árvízen kell keresztül úszniuk, hol pedig egy torkos medvegyíkot kell ellátniuk.

Aztán, ami nagyon vicces még az Kicsibácsi és Kicsinéni (No meg az Imikém) kalandjai. Már a címéből érződik, hogy nagyon, nagyon humoros kötettel állunk szemben és ezt azonnal el kell olvasni. Ha viszont elolvasod, akkor fennáll annak a veszélye is, hogy kettéröhögöd a fejedet, úgyhogy csak óvatosan! (Amúgy a második rész címe még viccesebb: Kicsibácsi és Kicsinéni (meg az Imikém) visszatér (bár el se ment) :-))  ) 

Aino Havukainen és Sami Toivonen, két Finn író a Tatu és Patu szerzője (már találkoztam velük az Ünnepi Könyvhéten, akit érdekel hogy mi ez, ide kattintva nézheti meg). Tatut és Patut a két furavári testvérpárt nagyon érdekli a Föld és ezer apró csodája. Csakhogy, kicsit üresnek érzik, hiányolják a furavári technológiát ezért új és új dolgokat találnak ki, hogy ezzel színesítsék világunkat. 

A Bumburi sorozatot Kőszeghy Csilla írta és rajzolta, Bumburiról, a kíváncsi kutyáról szól, akivel mindig történik valami vicces és szórakoztató. Vagy a városba megy megkeresni Lilit a gazdáját, vagy a strandon rabolja el egy pelikán. Én kis koromban imádtam a Bumburit, kívülről fújtam az összes részét és az öcsémnek is mindig felmondtam, mint egy verset.

 

kufli.jpg

 

 

kicsikek.jpg

 

kicsikek_3_0.jpg

 

tatu_und_patu.jpg

Ezt a könyvet írattam alá a két íróval, ez a legújabb kötetük 

 

bmburi.jpg

Bumburi ribizliturmixot próbál csinálni

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr5214205081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Könyvajánlók gyerekszemmel
süti beállítások módosítása