Könyvajánlók gyerekszemmel

2019. november 01. 19:38 - Léna06

Miért szeretem a képregényeket?

Nem csak könyveket szeretek olvasni, hanem képregényeket is, amelyekben ugyan kevesebb a szöveg, de ugyanolyan gazdagok eseményekben. Mikor 10 éves lettem, akkor lett először előfizetésem Marvel képregényekre, de már hamarabb is olvastam például Asterixet. Nagyon szeretem őket, talán még jobban is mint a könyveket, de még mielőtt felsorolnám hogy miért, szeretnék pár szót ejteni a kedvenceimről.

1. Asterix képregények - Kicsi korom óta nagyon szerettem a kis szőke és a "nagy" vörös hajú barátot, Asterixet és Obelixet. Ők az ókori Franciaország, azaz akkori nevén Galliában élnek egy kis törzsben. Druidájuk Panoramix erőnövelő varázsitalt ad nekik, amitől egy egész római hadsereget könnyűszerrel le tudnak győzni. Legnagyobb ellenségük örökre Julius Caesar marad, de időről időre elküldik a két jóbarátot más földekre, hogy különböző hőstetteket hajtsanak végre. 

asterix33.jpg

2. Stan Sakai: Usagi Yoyimbo - a japán képregényt eredetileg a kistestvérem kezdte el gyűjteni, de én is nagyon szeretem a nyúl testőr történetét. Usagit (azaz Nyuszit) a Mijamoto Muszasi nevű japán szamurájról mintázták, aki nagy hős volt a japán történelemben. A vicces rajzokon emberi testekkel és állat fejekkel rajzolta Stan Sakai a figurákat, de szerintem így gyönyörűek.

usagi1.jpg

3. Marvel képregények: Negyedikes voltam, amikor karácsonyi ajándékként Marvel képregény előfizetést kaptam. Előtte a nagybátyám régi képregénygyűjteményéből olvastam sokat. Mai napig elő vagyok fizetve Pókemberre és egy másikra fajtára is, amelyikben keverten X-men, Bosszúállók (A képregényben Bosszú Angyalai), vagy Galaxis őrzői mind megtalálható. Mindig is nagy rajongója voltam a Marvelnek és igazából ezek miatt kezdtem el mélyebben belemerülni a rajzolásba. 

pokember.jpg

Na, de a lényeg kimaradt. Miért szeretem a képregényeget? Összegyűjtöttem 10 pontba: 

1. Gyönyörűek a rajzok!

2. Mindig nagyon izgalmas a sztori!

3. Rajzokkal sokszor jobban meg lehet érteni, mint leírással a történetet!

4. Rengetegféle hős van benne!

5. Ezek közül könnyebb kiválasztani egy példaképet!

6. Mindig tanulságosak!

7. Sokszor egy képregényt is több rajzoló rajzol, vicces nézni, hogy mennyire más a rajzstílusuk!

8. Engem is rajzolásra késztet!

9. A képregényekkel is ugyanúgy tudok révülni. (aki tudni szeretné mit jelent ez a szó kattintson ide és olvassa el a Miért szeretek olvasni? című bejegyzésemben!)

10. Az a kiadó, akitől rendeljük a Marvel képregényeimet, egyszer betette az újságba az egyik kérdésemet - erre nagyon büszke vagyok - és sokszor volt olyan is, hogy egy adott dologról megkérdezték az olvasókat és az erre kapott válaszokat is belerakták a következő számba

+1. Idegen nyelven is könnyen érthető. (Például Asterix és Obelixet néha eredeti nyelven, azaz franciául olvasok)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr7215260696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Könyvajánlók gyerekszemmel
süti beállítások módosítása